Teenusetingimused

Lorai OÜ Teenusetingimused alates 01.02.2024

Veebisaiti www.lorai.ee haldab Lorai OÜ, registrikood 16729938, aadress Lehe tn 8-1, Räni alevik, 61708 Kambja vald, Tartu maakond, e-posti aadress info@lorai.ee 

1.1.      Ettevõtte pakutavate teenuste (Teenus(-ed)) kirjeldus ja hinnakujundus  on märgitud Lorai OÜ kodulehel https://lorai.ee  või Kliendile tehtud Teenusepakkumuses.

1.2.      Käesolevaid Teenuste kasutustingimusi (Teenusetingimused) kohaldatakse kõigi Teenuste suhtes ja need moodustavad siduva Lepingu (Leping) Lorai OÜ ja Lorai OÜ Teenuste kasutaja (Klient) vahel. Kehtivaid Teenusetingimusi tutvustatakse Lorai OÜ kodulehel.

1.3.      Lorai OÜ Teenuseid ostes nõustute käesolevate Teenusetingimustega.

 

Teenuste tellimine

3.1.      Lorai OÜ Teenuseid saab tellida veebipäringu või järelepärimise kaudu e-posti teel aadressil info@lorai.ee.

3.2.        Teenuseid saab tellida eraldi või kombineerituna pakettideks, lähtudes Teenuse kirjeldusest Lorai OÜ kodulehel või Kliendile tehtud Teenusepakkumuses.

3.3.      Enne ostu sooritamist tutvuge Teenusekirjelduse ja hinnakujundusega.

3.4.      Teenuste tellimise protsess sõltub teie valitud tellimise viisist ja see saab toimuda järgnevalt:

3.5.      Tellides Teenuseid äriühingu nimel kinnitate oma esindusõigust äriühingule siduvate kohustuste võtmiseks ning äriühingu nimel käesoleva Lepingu sõlmimiseks Lorai OÜ-ga.

3.6.      Leping loetakse sõlmituks Teenuse eest tasumisega ja ulatuses, mis vastab Lorai OÜ kodulehel või Teenusepakkumuses esitatud kirjeldusele ja hinnale ning käesolevatele Teenusetingimustele.

3.7.      Teenuse eest tasumisega sõlmib Klient Lepingu -ja Teenust osutab Kliendile Lorai OÜ.

3.8      Lepingu sõlmimist kinnitab Lorai OÜ, saates tellimuses sisestatud e-posti aadressile Tellimuse kinnituse ja arve.

3.9.      Kui Leping sõlmitakse veel registreerimata äriühingu jaoks, loetakse see äriühing Lepingu pooleks ja Lepingust tulenevad kohustused lähevad äriühingule üle alates hetkest, mil äriühing on äriregistrisse registreeritud. Klient kohustub teatama Lorai OÜ-le e-posti teel ettevõtte äriregistrisse kandmisest seitsme (7) tööpäeva jooksul.

3.10.    Teenuse osutamine algab Teenuse eest tasumise ja vastavalt käesolevatele Teenusetingimusele.

3.11.    Tulenevalt EL-i kehtestatud määrustest, riiklikest rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise (AML) seadustest ei osuta me Teenuseid järgmistele isikutele:

  • riikliku taustaga isikud (PEP), sealhulgas nende pereliikmed ja isikud, kes on teadaolevalt riikliku taustaga isikutele lähedased isikud;
  • isikud, kes on kantud rahvusvaheliste sanktsioonide nimekirja;
  • kliendid, kes on pärit EL ja FATF’i määratud kõrge riskiga riikidest.

3.12.    Tellides Teenust Lorai OÜ-lt kinnitate, et äriühingu tegelikud kasusaajad ja juhtorgani liikmed ei ole eelmises punktis nimetatud isikud.  Klient peab Lorai OÜ-d viivitamata teavitama ettevõtte tegelike kasusaajate või juhtorgani liikmete staatuse muutumisest.

 

Teenustasud ja maksetingimused

4.1.      Lorai OÜ teenustasud kuvatakse Lorai OÜ kodulehel või Kliendile tehtud Teenusepakkumuses.

4.2.      Teenuseid osutatakse ettemaksu alusel, kui Lorai OÜ ja Klient ei ole kokku leppinud teisiti.

4.3.      Kui Teenuste eest tuleb tasuda käibemaksu, peab Klient tasuma käibemaksu kehtiva määra ulatuses.

4.4.      Teenustasud ei sisalda Teenustega seotud kolmandate osapoolte kulusid (näiteks riigilõivud, notaritasud, tõlketasud, kulleritasud jne), kui Lorai OÜ ja Klient ei ole kokku leppinud teisiti.

4.5.      Lorai OÜ jätab endale õiguse muuta Teenustasusid ühepoolselt. Teenustasude muutumisest teavitatakse Klienti Peamise E-posti teel vähemalt üks (1) kalendrikuu ette. Klient võib keelduda uute Teenustasude aktsepteerimisest ning öelda Lepingu üles, teatades ülesütlemisest e-kirja teel või lõpetades püsitellimuse ühe (1) kalendrikuu etteteatamistähtaja jooksul. Kui Klient ei ole Lepingu ülesütlemise teadet õigeks ajaks esitanud ega püsitellimust lõpetanud, loetakse ta uue Teenustasuga nõustunuks.  Uued Teenustasud hakkavad kehtima alates uuest Teenuseperioodist.

4.6.      Makseviisid erinevad sõltuvalt Teenusest ja Teenusepakkujast Lorai OÜ-s.

4.7.      Veebipäringu ja e-posti teel tellitud Teenuste eest saab tasuda pangaülekandega.

4.8.      Portaalis tellitud Teenuste eest saab tasuda krediitkaardiga.

4.9.      Teatavaid Teenuseid saab osta perioodilise ettemakstud tellimustena (Püsimakse), mis põhinevad Lorai OÜ veebisaitidel ja Portaalis toodud Teenuste kirjeldustele.

4.10.      Püsitellimust uuendatakse automaatselt püsitellimuse perioodi lõpus.

4.11.    Püsimakse valimisel peab krediitkaardi omanik esitama järgmised andmed: krediitkaardi number, aegumiskuupäev ja CVC kood.  Esitades Lorai OÜ oma krediitkaardi andmed, volitate Lorai OÜ-d uue Teenuseperioodi alguses, maksekuupäeval sellelt krediitkaardilt Teenustasu maha arvama.

4.12.    Kui Klient soovib Püsimakset muuta, on vajalik Lorai OÜ eelnev nõusolek ja selle eest võib lisanduda Teenustasu.

4.13.    Püsimakse valimisel võtab Klient endale kohustuse hoida kontol piisavalt raha Teenuste eest tasumiseks. Lorai OÜ võib Tellitud Teenuste eest väljastada arveid.

4.14.    Lorai OÜ väljastatud arved tuleb Kliendil tasuda seitsme (7) kalendripäeva jooksul alates arve väljastamise kuupäevast.

4.15.    Teenustasu maksmisega viivitamisel on Lorai OÜ õigus nõuda Kliendilt viivist 0,2% (null koma kaks protsenti) tasumata summalt iga viivitatud päeva eest ning võla sissenõudmiskulude hüvitamist või meeldetuletustasude maksmist kuni 40 EUR iga tasumata arve eest.

4.16.    Kliendilt raha sissenõudmisel arveldatakse Lorai OÜ poolt esmajärjekorras viivised, seejärel kohaldatavad lisatasud ja viimasena Teenustasu.

 

 

Kliendi õigused ja kohustused

5.1.      Kliendil on õigus kasutada tellitud Teenuseid vastavalt Lorai OÜ veebilehel või Lorai OÜ tehtud Teenusepakkumuses toodud Teenusekirjeldusele ja käesolevale Lepingule.

5.2.      Klient peab tasuma Teenustasu Lorai OÜ veebilehel avaldatud või Lorai OÜ-ga eraldi kokkulepitud hinnas ja käesolevas Lepingus ettenähtud tingimustel.

5.3.      Teenuste kasutamisel kohustub Klient:

  • oma äritegevust teostama vastavalt kehtivatele seadustele, määrustele ning heale moraalile ja tavadele;
  • tegema kõigis Teenustega seotud küsimustes koostööd Lorai OÜ-ga;
  • edastama meile sellise teabe ja dokumendid, mida võime Teenuste osutamiseks mõistlikult nõuda, ning tagama, et selline info on täielik ja täpne;
  • hoiduma Lorai OÜ veebilehe, tarkvara, intellektuaalomandi või Teenuste katkemise põhjustamisest või kahjustamisest;

5.4. Klient ei tohi käesolevat Lepingut loovutada ega Teenuseid kolmandatele isikutele edasi müüa, välja arvatud juhul, kui Lorai OÜ-ga pole kokku lepitud teisiti.

5.5. Klient on kohustatud edastama Lorai OÜ-le peamise e-posti aadressi ja teavitama viivitamatult e-posti aadressi muutumisest. Klient on nõus, et Lorai OÜ saadab kõik käesoleva Lepinguga seotud teated Peamisele E-posti aadressile ja kõik teated loetakse Kliendile edastatuks viie (5) kalendripäeva jooksul pärast edastamist. 

 

Lorai OÜ õigused ja kohustused

6.1.      Lorai OÜ kohustub osutama Teenuseid vastavalt Teenusekirjeldusele ning kooskõlas Teenuseid reguleerivate õigusaktidega. Teenuste osutamisel juhindub Lorai OÜ Teenuste suhtes kohaldatavatele standarditele ja heale tavale.

6.2.      Lorai OÜ jätab endale õiguse mitte osutada Teenuseid Klientidele, kes ei vasta meie rahapesuvastase riskihindamise poliitikale või meie äranägemisel ei vasta muudel põhjustel meie kliendiprofiilile.

6.3.      Lorai OÜ jätab endale õiguse kasutada alltöövõtjaid Kliendile Teenuste osutamiseks.

6.4.      Lorai OÜ võib Teenuste osutamise etteteatamata ja vastutuseta Kliendi ees ajutiselt peatada, kui:

6.4.1.   Kliendil on võlg Lorai OÜ ees või

6.4.2.   Klient ei esita Lorai OÜ-le informatsiooni ega dokumente, mis on vajalikud käesoleva Lepingu täitmiseks, või

6.4.3.   Teenuste osutamine peatatakse Lorai OÜ-st sõltumatutel põhjustel.

6.5.      Lorai OÜ jätab endale õiguse käesolevaid Teenusetingimusi ühepoolselt muuta. Kehtivad Teenusetingimused on avaldatud Lorai OÜ veebilehel. Kliendile teatatakse muudatustest e-posti teel vähemalt üks (1) kalendrikuu ette, välja arvatud juhul, kui muudetud tingimused on Kliendile soodsamad. Muudatustega mittenõustmisel on Kliendil õigus Leping üles öelda teatades sellest Lorai OÜ-le e-kirja teel ette nimetatud (1) kalendrikuu etteteatamistähtaja jooksul. Kui Klient ei ole Lepingu ülesütlemise teadet õigeks ajaks esitanud, loetakse ta uute Teenusetingimustega nõustunuks.

 

Lepingu kehtivus ja lõppemine

7.1.       Leping on sõlmitud tähtajatult või Teenuse olemusest tulenevalt kehtiv kuni Teenuse osutamiseni.

7.2.      Lorai OÜ ja Klient võivad Lepingu ühepoolselt lõpetada, teatades sellest e-postiga vähemalt kaks (2) kalendrikuud ette, välja arvatud kui käesolevas Lepingus on sätestatud teisiti.

7.3.      Klient võib püsimakse põhise teenuste paketi igal ajal tühistada. Püsimakse põhise teenuste paketi tühistamine tähendab Lepingu ülesütlemist Kliendi poolt.

7.4.         Püsimakse põhise teenuste paketi tühistamiseks peab Klient saatma Lorai OÜ-le viivitamatult vastavasisulise e-kirja aadressile info@lorai.ee. Püsitellimuse tühistamisega lõpeb vastavate Teenuste osutamine Lorai OÜ poolt Kliendi poolt Lepingu lõpetamise päeval.

7.5.         Lepingu lõppemisel Lorai OÜ-le makstud summasid ei tagastata ega tasaarvestata Kliendi kasuks.

7.6.        Lorai OÜ jätab endale õiguse Leping üles öelda igal ajal ilma tagasimakseid teostamata ja vastutuseta Kliendi ees, saates ülesütlemisteate Kliendi Peamisele E-posti aadressile, järgmistel juhtudel:

  • Lorai OÜ ei ole Kliendist sõltuvate asjaolude tõttu saanud 3 (kolme) kuu jooksul alates Lepingu sõlmimisest Teenuseid vastavalt Teenusekirjeldusele osutada;
  • Klient on edastanud mittetäielikku või ebaõiget teavet või ei ole esitanud infot või dokumente, mida Lorai OÜ käesoleva Lepingu täitmiseks on nõudnud;
  • tegeliku kasusaaja ja / või juhtorgani liikme staatus ei vasta Lorai OÜ rahapesuvastase riskihindamise poliitikale;
  • Kliendi tegevuse tagajärjel ei suudaks Lorai OÜ järgida Teenuste osutamisega seotud õigusnorme;
  • Lorai OÜ on Kliendile Teenuste osutamiseks andnud juhiseid, kuid Klient ei tegutse vastavalt nendele juhistele;
  • Klient ei maksa arveid hiljemalt 30 (kolmekümne) kalendripäeva jooksul alates maksetähtajast;
  • Klient loovutab Teenuse kellelegi teisele või annab selle käigus saadud soodustused üle kolmandale isikule;
  • Lorai OÜ-l on põhjust arvata, et Kliendi tegevus võib kahjustada või on kahjustanud 1Office’i mainet ja/või firmaväärtust.

7.7.      Kui Kliendil on Lorai OÜ Teenuste eest maksmata arveid, jätab Lorai OÜ endale õiguse tühistada kõik Teenused ja lõpetada Kliendiga Teenuste osutamiseks sõlmitud Leping.

7.8.       Kui Klient on tarbija, siis 14-päevane Lepingust taganemise õigus Teenustele ei kehti, kuna Lorai OÜ pakutavad Teenused on individuaalsete omadustega ja sõltuvad Kliendi vajadustest ja soovidest.

 

Isikuandmete töötlemine

8.1.      Lorai OÜ töötleb Kliendilt kogutud isikuandmeid vastavalt kehtivatele andmekaitseseadustele, sealhulgas isikuandmete kaitse üldmäärusele (EL) 2016/679 (GDPR).

8.2.      Lorai OÜ võib töödelda Kliendilt kogutud Isikuandmeid Vastutava töötlejana ja Volitatud töötlejana.

8.3.      Isikuandmete töötlemise eesmärk on Teenuste osutamine, Teenuste täiustamine, Klienditoe pakkumine ja Klientide kursis hoidmine Lorai OÜ Teenuste ja uudistega.

8.4.      Üksikasjad, kuidas Lorai OÜ töötleb Isikuandmeid, on toodud meie privaatsusteates. Enne Teenuste ostmist tutvuge meie privaatsusteatega.

8.5.      Volitatud töötlejana Isikuandmete töötlemise üksikasjad on esitatud meie Andmetöötluslepingus (DPA), mis on käesoleva Lepingu lisa. Enne Teenuste ostmist tutvuge meie Andmetöötluslepinguga.

8.6.      Kõik isikuandmete töötlemisega seotud küsimused palume esitada aadressile info@lorai.ee.

 

Konfidentsiaalsus

9.1.      Käesoleva Lepingu täitmise ajal hoiab Lorai OÜ Kliendi tootmis- ja ärisaladusi konfidentsiaalsetena. Konfidentsiaalsuskohustus tuleneb seadusest.

9.2.      Lorai OÜ ei pea konfidentsiaalsuskohustust järgima, kui Klient on andnud loa teabe avaldamiseks. Lorai OÜ võib ilma Kliendi nõusolekuta avaldada Kliendiga seotud konfidentsiaalset informatsiooni Lepingu alusel Teenuse osutamiseks kaasatud kolmandatele isikutele ning juhul, kui vastav kohustus tuleneb seadusest (sh notaritele, tõlkidele, riigiasutustele).

9.3.      Lorai OÜ ja Klient kohustuvad mitte avaldama kolmandatele isikutele teavet, mis on teiselt poolelt saadud käesoleva Lepingu alusel või mille olemust tuleks käsitleda konfidentsiaalsena (Konfidentsiaalne teave).  Konfidentsiaalset teavet võib kasutada ainult käesoleva Lepingu kohaste kohustuste täitmiseks.

9.4.      Informatsiooni ei loeta Konfidentsiaalseks teabeks, kui see:

  • on või muutub avalikkusele üldiselt kättesaadavaks või tehakse teatavaks üldkasutatavas inforuumis – muul viisil kui käesoleva Lepingu rikkumise tõttu;
  • saadi kolmandalt isikult seaduslikult  ning teabe saamise ajal konfidentsiaalsuskohustust rikkumata; või
  • tuleb avalikustada kohaldatava õiguse alusel või kohtu nõudmisel.

9.5.      Lorai OÜ võib avaldada konfidentsiaalset teavet kolmandatele isikutele ilma Kliendi loata, kui see on vajalik Kliendi tellitud Teenuse osutamiseks, tingimusel, et kolmas isik, kellel on sellisele teabele juurdepääs, on seotud Lepingus või seaduses ettenähtud konfidentsiaalsuskohustusega.

9.6. Konfidentsiaalse Teabe avalikustamisest volitamata kolmandale isikule tuleb teatada viivitamatult e-kirja teel.

 

Vastutuse piiramine

10.1.    Lorai OÜ vastutab ainult käesolevast Lepingust tulenevate kohustuste täitmise eest. Lorai OÜ ei vastuta Kliendi kohustuste täitmise eest, mis tulenevad Kliendi tegevusele kohaldatavatest seadustest ja muudest aktidest.

10.2.    Lorai OÜ ei vastuta Kliendi ees kahjude, kahjustuste, tasude ega kulude eest, mis tulenevad Teenuste ajutisest peatamisest kooskõlas käesoleva Lepinguga.

10.3.    Lorai OÜ ei vastuta Kliendi ees kahjude, kahjustuste ega kulude eest, mis tulenevad Teenuste osutamisest Kliendi esitatud mittetäieliku või nõuetele mittevastava teabe alusel.

10.4.    Lorai OÜ ei vastuta Kliendi ees, kui käesolevast Lepingust tulenevate kohustuste täitmata jätmise põhjustavad Kliendist sõltuvad asjaolud.

10.5.    Lorai OÜ ei vastuta Kliendi ees kahjude, kahjustuste, tasude või kulude eest, mis tulenevad Lepingu lõpetamisest vastavalt Lepingu punktidele 7.3. või 7.6.

10.6.    Lorai OÜ vastutab käesoleva Lepingu tahtlikust rikkumisest või raskest hooletusest Kliendile tekitatud kahjude eest.

10.7.    Lorai OÜ ei vastuta Lepingu rikkumisega Kliendile tekitatud kaudse kahju (sh. saamata jäänud tulu) eest. Lorai OÜ ei hüvita raskest hooletusest tulenevat kahju, kui vastutuskindlustus ei kata Lorai OÜ-le sellist kahju.

10.8.    Lorai OÜ vastu käesoleva Lepingu alusel pretensioonide esitamise tähtaeg on kuus kalendrikuud alates Kliendile kahju põhjustanud toimingu või sündmuse toimumisest.

10.9.    Lorai OÜ kogu Lepingust tulenev vastutus on piiratud Kliendi poolt Lepingu alusel makstava Teenustasuga, kui eritingimustes ei ole sätestatud teisiti.

10.10.  Kui Kliendi tegevuse tõttu tekib Lorai OÜ-le kahju, kulutusi või kulusid (näiteks õigusabikulusid) või vastutus kolmandate isikute ees seoses Kliendi poolt Lepingu rikkumisega, on Klient kohustatud hüvitama Lorai OÜ-le kõik sellega seoses kantud kulud ja kahjud.

10.11.  Kui Kliendil on Lorai OÜ ees tähtajaks tasumata kohustusi, võib Lorai OÜ kasutada tema valduses oleva Kliendi vara kinnipidamisõigust. Kui Klient soovib Kliendile kuulunud vara, mis asub Lorai OÜ ruumides, tagasi enda omandusse saada, võib Lorai OÜ esemeid kinni pidada ulatuses, mis on vajalik ettevõtte nõuete täitmise tagamiseks. Lorai OÜ kasutab kinnipidamisõigust kuni Kliendi poolt nõude täitmiseni või muu tagatise esitamiseni.

10.12.  Lorai OÜ ei vastuta juhul, kui vääramatu jõud ning muud rikked ja häired, mida Lorai OÜ ei põhjusta ega nende kulgu ei saa mõjutada, takistavad Kliendil Kasutajakontot või selle Teenuseid kasutamast.

10.13.  Lorai OÜ ei vastuta Kasutajakonto kasutamisel tekkivate viivituste, häirete või rikete eest, mis on põhjustatud hooldus- ja arendustöödest või häiretest kolmandate osapoolte süsteemides, mis mõjutavad Kasutajakonto kasutamist.

10.14.  Lorai OÜ ei vastuta Kasutajakonto loata kasutamise eest.

 

Vaidluste lahendamine

11.1.    Kõiki käesolevast Teenusetingimustest tulenevaid küsimusi, mida käesolevad Teenusetingimuste sätted ei reguleeri, lahendatakse kooskõlas vastava Lorai OÜ ja Kliendile Teenuseid pakkuva ettevõtte riigi seadustele.

11.2.    Palume esitada käesolevast Lepingust tulenevad kaebused e-posti aadressile info@lorai.ee. Lorai OÜ vastab kaebusele e-posti teel 15 päeva jooksul pärast selle saamist.

11.3.    Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, lahendatakse vaidlus Lorai OÜ asukohajärgses kohtus.

 

VIRTUAALKONTORI TEENUSE ERITINGIMUSED

 

12.1.    Virtuaalkontori teenus sisaldab juriidilise aadressi, kontaktisiku ja direktori aadressi osutamise teenust vastavalt Lorai OÜ veebilehel tehtud pakkumises osutatavate Teenuste kirjeldusele. Virtuaalkontori teenuse kasutamine eesmärkidel, mis ei sisaldu Teenusekirjelduses, pole lubatud.

12.2.    Kliendil on õigus kasutada Teenust ja registreerida äriregistrisse juriidiline aadress, kontaktisik või direktori aadress pärast Teenustasu maksmist ja „Tunne oma klienti“ protsessi lõpuleviimist.

 

12.3.    Kui Klient registreerib juriidilise aadressi, kontaktisiku või direktori aadressi enne „Tunne oma klienti“ protsessi lõpuleviimist, ei võta 1Office Kliendile edastatud kirju ja dokumente vastu. Sellises olukorras ei vastuta Lorai OÜ kaotsimineku või kahjude eest, mis on Kliendile posti saatmata jätmise tõttu tekkinud.

12.4.    Virtuaalkontori teenus on perioodiline ettemaksupõhine püsiteenus ning Teenuseperiood algab Teenuse eest tasu maksmise hetkest.

 

12.5.    Lorai OÜ võtab Kliendi nimel vastu kirju ja dokumente ning laeb digitaalsed failid üles Kasutajakontole. Salvestamiseks peab Klient kirjad ja dokumendid alla laadima. Lorai OÜei ole kohustatud hoidma Kliendi jaoks Kasutajakontol üles laetud kirjade ja dokumentide koopiaid.

12.6.    Virtuaalkontori teenus sisaldab 90-päevast Kliendi kirjade ja dokumentide füüsilist säilitamist. Vastuvõtmata kirjad hävitatakse. Lorai OÜ ei vastuta Kliendi ees kahjude, kahjustuste, tasude ega kulude eest, mis tulenevad  kirjade hävitamisest vastavalt käesolevale Lepingule.

12.7.    Kõik Kliendi poolt posti kättetoimetamise ja postisaladuse hoidmisega seotud nõuded tuleb edastada riiklikule postiteenuse pakkujale või seotud kullerteenuse pakkujale.

12.8.    Klient kohustub seitsme (7) tööpäeva jooksul alates Lepingu sõlmimisest teatama Lorai OÜ-le e-posti teel nende isikute nimed ja kontaktandmed, kellel on õigus Kliendi volitusel posti vastu võtta ning teavitama viivitamatult selliste isikute muutumisest.

12.9.    Lorai OÜ jätab endale õiguse muuta virtuaalkontori teenuse käigus Kliendile pakutavat aadressi. Sellise aadressimuutuse korral teatatakse sellest Kliendile Peamise E-posti teel kuni kaks (2) kuud ette.

12.10.  Lepingu lõppemisel kaotab Klient õiguse kasutada Lorai OÜ pakutavat juriidilist aadressi, kontaktisiku teenust ja direktori aadressi mis tahes viisil või vormis alates Lepingu lõppemise kuupäevast.

12.11.  Klient kohustub muutma äriregistrisse kantud juriidilist aadressi ja/või kontaktisikut ning teatama aadressi muutumisest oma äripartneritele Lepingu kehtivuse viimasel päeval. Kui Klient pole ühe (1) kuu jooksul pärast Lepingu lõppemist muutnud äriregistris oma juriidilist aadressi ja / või kontaktisikut, esitab Lorai OÜ äriregistrisse avalduse juriidilise aadressi, kontaktisiku või direktori aadressi äriregistrist kustutamiseks ja võib nõuda Kliendilt leppetrahvi summas, mis on võrdne ühe (1) aasta Teenustasuga. Leppetrahvi tasumine ei vabasta Klienti kohustusest muuta äriregistris juriidilist aadressi, kontaktisikut või direktori aadressi.

12.12.  Lorai OÜ täielik vastutus seoses virtuaalkontori teenusega on piiratud summaga, mis on võrdne Kliendi poolt makstava ühe (1) teenuseperioodi Teenustasuga.

 

RAAMATUPIDAMISTEENUSE ERITINGIMUSED

13.1.    Lorai OÜ poolt pakutavad raamatupidamisteenused on toodud välja Lorai OÜveebilehel või  Lorai OÜ poolt Kliendile tehtud Teenusepakkumuses.

 

13.2.    Raamatupidamisteenuse osutamise periood on üks kalendrikuu (Teenuseperiood), kui Kliendi ja Lorai OÜ vahel ei ole kokku lepitud teisiti.

13.3.    Lorai OÜ pakub raamatupidamisteenuseid vastavalt kehtivatele siseriiklikele seadustele, määrustele, üldtunnustatud raamatupidamispõhimõtetele ja kvalifikatsioonidele, mis on kehtestatud ettevõtte raamatupidamise ja finantsaruandluse korraldamiseks.

13.4.    Lorai OÜ raamatupidamiseteenuse Teenustasud on sätestatud Lorai OÜ veebilehel või Lorai OÜ poolt Kliendile tehtud Teenusepakkumuses. Teenustasu arvestamise periood on üks kalendrikuu, kui ei ole kokku lepitud teisiti.

13.5.    Lorai OÜ peatab Teenused etteteatamata ja vastutuseta Kliendi ees, kui Kliendil on Raamatupidamisteenuse eest võlgnevusi.

13.6.    Klient on kohustatud:

  • esitama raamatupidajale hiljemalt iga kalendrikuu 5. (viiendaks) kuupäevaks eelmise kalendrikuu raamatupidamise algdokumentide digitaalsed koopiad. Kui Klient dokumente tähtajaks ei esita, ei loeta Lepingu rikkumiseks olukorda, kus 1Office esitab maksudeklaratsioonid ja riiklikud aruanded viivitusega või ei esita neid seaduses sätestatud tähtajaks;
  • tagama, et esitatud dokumendid ja info on tõesed, nõuetele vastavad ja täielikud;
  • esitama raamatupidamise algdokumendid Teenusekirjelduses nõutud keeles. Kui Klient esitab raamatupidamise algdokumendid muus keeles, hüvitab Klient Lorai OÜ-le sellega seotud tõlkekulud;
  • tagab Lorai OÜ-le esitatud raamatupidamise algdokumentide seotuse Kliendi majandustegevusega. Kui majandustegevuse sisu on algdokumendis raskesti mõistetav või kahemõtteline ja/või teostatud tehingu seos Kliendi majandustegevusega pole selge, kohustub Klient esitama täiendavat teavet ja dokumente;
  • säilitama seadusega sätestatud korras kõiki äriühinguga seotud raamatupidamise algdokumente;
  • teavitama Lorai OÜ-d õigeaegselt kõigist maksukohustust põhjustavatest tehingutest;
  • volitama raamatupidajat esitama maksudeklaratsioone ja riiklikke aruandeid kõigile riigiasutustele elektrooniliselt.

13.7.    Raamatupidamiskannetes kajastatakse kõiki tehinguid esitatud dokumentide alusel. Lorai OÜ-l ei ole kohustust kontrollida Kliendi esitatud dokumentide õigsust.

13.8.    Lorai OÜ-l on õigus keelduda raamatupidamistoimingute heakskiitmisest või raamatupidamistoimingute tegemisest selliste raamatupidamise algdokumentide alusel, mille puhul Lorai OÜ-l on põhjust arvata, et tegemist võib olla maksuseaduse rikkumisega, mille korral tekib omakorda Lorai OÜ-le vastutus.

13.9.    Lorai OÜ ei vastuta Teenuste mittetäieliku või nõuetele mittevastava osutamise eest, kui Teenused on osutatud Kliendi esitatud mittetäielike või nõuetele mittevastavate dokumentide ja info alusel.

13.10.  Lepingu lõppemisel saadab Lorai OÜ Kliendile raamatupidamisaruanded e-posti teel (elektroonilisel kujul). Lorai OÜ ei säilita raamatupidamisaruandeid ega dokumentide koopiaid pärast Lepingu lõppemist. Raamatupidamisdokumentide säilitamise kohustus seaduses ettenähtud aja jooksul lasub Kliendi ettevõtte juhatusel.

13.11.  Juhul, kui Klient teatab Lorai OÜ-d Lepingu lõpetamisest vastavalt punktile 7.2. ja keeldub raamatupidamisteenusest enne lõppkuupäeva, kohustub Klient maksma leppetrahvi viimase kuue kuu keskmise Teenustasu määras.

13.12. Lorai OÜ koguvastutus on piiratud summa ulatuses, mis on võrdne Kliendi makstud viimase kolme kuu keskmise Teenustasuga.

 

ANDMETÖÖTLUSLEPING

 

LISA

Lorai OÜ TEENUSETINGIMUSTELE

 

Märts 2024

 

Käesolev isikuandmete töötlemist käsitlev leping („Andmetöötlusleping” või „DPA”) reguleerib Lorai OÜ („Volitatud töötleja”) poolt isikuandmete töötlemist Kliendi nimel („Vastutav töötleja”) Teenuste osutamisel Lepingu alusel. Volitatud töötlejaks Kliendi suhtes on Lorai OÜ ettevõte, mis osutab Kliendile Lepingu alusel Teenuseid.

 

Käesolev Andmetöötlusleping on Lorai OÜ ja Kliendi vahelise Lepingu lahutamatu osa.

 

Seadusandlus

1.1 Andmetöötluslepingus sätestatakse Volitatud töötleja ja Vastutava töötleja kohustused vastavalt Euroopa Liidu ja riiklikele kohaldatavatele andmekaitset ja privaatsust käsitlevatele õigusaktidele („Kohaldatav seadus”), sealhulgas isikuandmete kaitse üldmäärus (EL) 2016/679 (GDPR).

 

Isikuandmete töötlemise eesmärk

2.1. Lepingu alusel andmete töötlemise eesmärk on Volitatud töötleja poolt Teenuste osutamine vastavalt Lepingus ettenähtud korrale.

2.2. Volitatud töötleja teostab ainult selliseid töötlemistoiminguid, mis on vajalikud ja olulised Lepingujärgsete kohustuste täitmiseks.

2.3. Seoses Volitatud töötleja poolt Teenuste osutamisega Vastutavale töötlejale töötleb Volitatud töötleja Vastutava töötleja nimel järgmist tüüpi isikuandmeid („Isikuandmed”):

  • nimi, postiaadress ja e-posti aadress, telefoninumber
  • isikukood / riiklik kindlustusnumber / sünniaeg
  • pangakonto andmed
  • pensionit puudutavad üksikasjad
  • isikut tõendav dokument
  • puhkust puudutav dokumentatsioon
  • tööleping
  • alaealiste (alaealiste laste) andmed

2.4. Volitatud töötleja töötleb Kliendi nimel Isikuandmeid järgmiste andmesubjektide kategooriate kohta:

  • Vastutava töötleja töötajad
  • Vastutava töötleja eraisikust kliendid ja tarnijad
  • Vastutava töötleja klientide ja tarnijate töötajad

 

Juhised

3.1 Volitatud töötleja võib Isikuandmeid töödelda ainult vastavalt Vastutava töötleja kirjalikele juhistele („Juhised”), välja arvatud juhul, kui seadus nõuab, et tegutsetaks ilma sellise juhiseta.

3.2. Juhised käesoleva Andmetöötluslepingu sõlmimise ajal näevad ette, et Volitatud töötleja võib Isikuandmeid töödelda ainult sellisel eesmärgil, et osutada vastavalt Lepingule Teenuseid. Käesoleva Andmetöötluslepingu ja poolte vastastikusel kokkuleppel võib Vastutav töötleja anda täiendavaid kirjalikke juhiseid, mis vastavad käesoleva Andmetöötluslepingu tingimustele.

3.3. Vastutava töötleja juhised Isikuandmete töötlemiseks peavad vastama kohaldatavale seadusele. Isikuandmete õigsuse, kvaliteedi ja seaduslikkuse ning nende hankimise viiside eest vastutab ainuisikuliselt Vastutav töötleja.

3.4. Volitatud töötleja teavitab Vastutavat töötlejat kõigist Juhistest, mida ta peab Kohaldatava seaduse rikkumiseks ning ei täida Juhiseid enne, kui need on kinnitatud või muudetud.

 

Alltöötlejate kaasamine

4.1. Volitatud töötlejale antakse üldvolitus kolmandate osapoolte („Alltöötlejad”) kaasamiseks Isikuandmete töötlemisse ilma Vastutavalt töötlejalt täiendavat kirjalikku eriluba saamata, tingimusel, et töötlemine antakse üle mis tahes Alltöötlejate kategooriale, mis on käesolevas Andmetöötluslepingus ära märgitud. Alltöötlejate kategooriaid võib 1Office aeg-ajalt muuta ja muudatusest teavitatakse Vastutavat töötlejat.

4.2. Volitatud töötleja kasutab Lepingujärgsete Teenuste osutamisel järgmisi Alltöötlejate kategooriaid:

  • Lorai OÜ ettevõte
  • raamatupidamistarkvara pakkujad
  • palgaarvestuse tarkvara pakkujad
  • riiklikud tööhõive- ja maksuregistrid
  • IT-teenuse osutajad
  • Lepingu alusel Teenuste osutamiseks palgatud Alltöövõtjad.

4.3. Kui Vastutav töötleja soovib Alltöötleja uue kategooria lisamise suhtes vastuväiteid esitada, teatab Vastutav töötleja sellest Volitatud töötlejalt kirjalikult kümne (10) tööpäeva jooksul alates teate saamisest. Kui Vastutav töötleja ei ole vastuväiteid tähtajaks esitanud, loetakse, et ta on nõustunud uue Alltöötleja kategooria lisamisega.

4.4. Juhul, kui Vastutav töötleja vaidlustab Alltöötleja lisamise ja pooled ei jõua kokkuleppele, võib Vastutav töötleja Lepingu lõpetada, teatades sellest Volitatud töötlejale kirjalikult 1 kuu jooksul alates Volitatud töötlejalt punktis 4.3. nimetatud teate saamisest ette.

 

Volitatud töötleja kohustused

5.1. Volitatud töötleja on kohustatud tagama, et tema töötajad ja Alltöötlejad käsitleksid kõiki Isikuandmeid rangelt konfidentsiaalsetena.

5.2. Isikuandmeid töödeldakse Vastutava töötleja seaduslike Juhiste alusel.

5.3. Volitatud töötleja peab rakendama kohaldatavas seaduses sätestatud asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid, sealhulgas kooskõlas GDPR artikliga 32.

5.4. Volitatud töötleja abistab Vastutavat töötlejat niivõrd, kuivõrd see on võimalik asjakohaste tehniliste ja korralduslike meetmete rakendamisega Vastutava töötleja Kohaldatavast seadusest tulenevate kohustuste täitmisel.

5.5. Volitatud töötleja teatab Vastutavale töötlejale, kui ilmneb rikkumine, mis võib põhjustada Vastutava töötleja nimel töödeldavate isikuandmete juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kaotamise, muutmise, loata avaldamise või neile juurdepääsu võimaldamise (edaspidi „Isikuandmetega seotud rikkumine ”). Teade tuleb esitada põhjendamatu viivituseta, võimaluse korral 72 tunni jooksul pärast isikuandmetega seotud rikkumisest teadasaamist.

5.6. Volitatud töötleja teeb Vastutavale töötlejale kättesaadavaks teabe, mis on mõistlikult vajalik käesolevas Andmetöötluslepingus sätestatud kohustuste täitmise tõendamiseks ning võimaldab kvalifitseeritud sõltumatu audiitori poolt läbiviidava auditi teostamist. Pooled lepivad kokku auditi aja, mis võib toimuda mitte sagedamini kui üks kord aastas, kusjuures Volitatud töötlejale peab võimaldama mõistliku aja vajaliku info koostamiseks. Auditiga seotud kulud tasub Vastutav töötleja. Kogu auditi käigus hangitud infot hoiab Vastutav töötleja konfidentsiaalsena.

 

Vastutava töötleja kohustused

6.1. Vastutav töötleja peab tagama, et Isikuandmed saadakse andmesubjektidelt ja et Vastutaval töötlejal on õiguslik alus Isikuandmete töötlemiseks.

6.2. Vastutava töötleja kohustus on tagada andmesubjektide õigused, sealhulgas andmesubjektide teavitamine töötlemisest käesoleva Andmetöötluslepingu alusel.

 

Andmesubjektide õigused

7.1. Kui Vastutav töötleja saab andmesubjektilt taotluse Andmesubjekti õiguste kasutamiseks Kohaldatavas seaduses sätestatud korras ja kui sellisele taotlusele vastamiseks on vajalik Volitatud töötleja abi, abistab Volitatud töötleja Vastutavat töötlejat, esitades vajaliku teabe ja dokumentatsiooni. Volitatud töötlejale antakse mõistlik aeg kooskõlas Kohaldatavale seadusele, et aidata Vastutavat töötlejat selliste taotluste täitmisel.

7.2. Kui Volitatud töötleja saab andmesubjektilt taotluse Andmesubjekti õiguste kasutamiseks Kohaldatavas seaduses sätestatud korras ja selline taotlus on seotud Vastutava töötleja Isikuandmetega, peab Volitatud töötleja viivitamatult edastama päringu vastamiseks Vastutavale töötlejale ning mitte vastama andmesubjekti taotlusele.

 

Vastutus

8.1. Lorai OÜ vastutusele kohaldatakse Teenusetingimuste punktis 10 „Vastutuse piiramine” sätestatut.

 

Kehtivus

9.1. Käesolev Andmetöötlusleping jõustub alates Teenusetingimustega nõustumisest Kliendi poolt ning kehtib kuni Lepingu lõppemiseni.

9.2. Pärast Lepingu lõppemist kustutab Volitatud töötleja kõik tema valduses olevad Isikuandmed, välja arvatud juhul, kui vastavalt kehtivatele seadustele on Volitatud töötleja kohustatud säilitama osa või kõiki Isikuandmeid (sel juhul arhiveerib Volitatud töötleja andmed ja rakendab mõistlikke meetmeid Isikuandmete edasise töötlemise vältimiseks). Selliste Isikuandmete suhtes jääb Andmetöötlusleping kehtima.

Scroll to Top